Nízkošumová aktivní VKV/pasivní AM žraločí ploutev na střechu High immunity interference
Pracovní pásmo VKV-FM - ostrá a kvalitní propust jen pro pásmo 88-110MHz - omezení rušení jakýmkoli signálem mimo toto pásmo (mobilní telefonní vysílače, internet, KV ...)
Ostatní rozhlasová pásma AM bez zesílení i útlumu
Propracovaná konstrukce zářiče - i takto mechanicky krátký má velmi dobré výsledky
Ultranízký vlastní šum < 0,6dB - vysoce kvalitní vf zesilovač s tranzistorem FET - vysoká citlivost a odolnost proti silným signálům
Jednoduchá montáž / výměna za původní typ, univerzální provedení a rozměry
Napájení po koaxiálním kabelu "fantomové" či zvláštním vodičem
Velmi kvalitní a pevné mechanické provedení - masivní odlitek z kovové nekorozivní slitiny (základna) a černý kvalitní a pevný plast odolný UV záření, teplotám a povětrnostním vlivům - kryt antény
Aktivní autoanténa je určena pro montáž na zadní část střechy většiny vozů.
Je zvlášť vhodná pro případ, kdy majitel vozu má problém s běžnou prutovou anténou vjet do garáže, nebo nechce při každé návštěvě myčky odšroubovávat prut z klasické autoantény.
Je konstruována pro rychlou a jednoduchou výměnu za původní staré antény s vestavěným nekvalitním zesilovačem. Ten má většinou velký vlastní šum, větší než šum vstupního vf dílu moderních autorádií a je pak prakticky zbytečný a je lepší příjem na samotnou pasivní anténu. Vlastní šum zesilovače je velmi důležitý parametr a měl by být co nejnižší pro kvalitní příjem zvláště stereo vysílání a RDS. Zisk zesilovače je v důležitosti až na druhém místě a stačí cca 10dB pro běžnou délku kabelu k autorádiu.
Aktivní autoanténa má ultranízký vlastní šum vestavěného selektivního zesilovače VKV FM, díky tranzistoru MOSFET a propracovanému zapojení. Z důvodu max. zlepšení stereopříjmu a minimálního rušení nežádoucími signály zesiluje pouze VKV FM (pásma AM propustí prakticky bez útlumu). To se projeví zvláště u slabých stanic kdy příjem kolísá a šumí. Takový zesilovač dokáže signál "vytáhnout" ze šumu daleko lépe, než širokopásmový zesilovač s bipolárními tranzistory s větším šumem.
Trochu z historie přípravy výroby a vhodnosti použití:
Protože anténa typu "ploutev" není pro pásmo VKV FM příliš vhodná, neboť její "plocha" v prostoru je malá, váhali jsme, zda se do vývoje tohoto provedení vůbec pustit.
Samozřejmě i v dnešní době "kosmických" technologií a "zázračných materiálů" platí totiž staré známé "anténářské" pravidlo, že: "anténa je nejlepší zesilovač". Aktivní pracovní délka zářiče antény zabírá méně prostoru. Je menší, než u klasických prutových antén a není tedy možné výsledky srovnávat. Hlavní rozdíl je v kolísání signálu při jízdě, které je u antény větší, a úniky signálu při jízdě jsou patrnější. Zvláště, je-li signál slabý a nehomogenní (v každém místě jiný). Velmi přibližné srovnání lze procentuálně vyjádřit cca 85%, tedy o cca 15% horší. Ale velmi záleží na konkrétních podmínkách a kvalitě signálu. Pokud je však signál střední intenzity a pohybujete se na volném prostranství, bude příjem v podstatě stejný u obou antén i při jízdě a kolísání signálu (úniky) nebude patrné.
Aktivní autoanténa se hodí pro ty uživatele, kteří se pohybují spíše ve volném terénu a nebo v zástavbě přijímají silnější rozhlasové stanice se stabilním výskytem signálu. Těmto uživatelům aktivní autoanténa poskytne dobrou službu a hlavně pohodlí bez nutnosti odnímání prutu v myčce, nebo při vjíždění do garáže. Proto je zvláště vhodná pro vyšší vozy offroad, dodávky a rodinného typu. Navíc jistě ocení její moderní design.
Aktivní autoanténa má dva způsoby napájení:
1 běžný (plus pól na napájecí kablík a mínus pól na kostře). 2 způsob je vhodný pro moderní autorádia s napájením autoantény či zesilovače po koaxiálním kabelu z autorádia. Přepínání mezi oběma způsoby napájení je automatické.
Návod k montáži:
Pro anténu je nutný ve střeše vozu běžný čtvercový otvor. Otvor natřete konzervačním přípravkem proti korozi. Matici přitáhněte tak, aby zuby prořízla lak vnitřní strany střechy a zajistila tak kontakt se střechou (kostrou), který je třeba (střecha jako "protiváha" k anténě) přesto, že je záporný pól veden opletením koax. kabelu. Není-li ve voze příprava pro autoanténu, použijte prodlužovací koax. kabel s příslušnými konektory. Napájecí kabel připojte na kladný pól napájecího okruhu, nejlépe na vývod napájení pro autoanténu
z autorádia, je-li jím vybaveno. Záporný pól napájení (kostra) je veden stíněním koax. kabelu.
V případě, že vlastníte moderní autorádio s napájením autoantény po koaxiálním kabelu, nemusíte napájecí vodič antény nikam připojovat a ani izolovat. Koaxiální kabel nezatěžujte tahem, krutem ani přílišným ohybem. Dbejte na dobrý kontakt všech konektorů.
Plastový kryt antény je možné povrchově upravit lakem v barvě vozu - bez kovových částic! V případě provedení jakékoli povrchové úpravy krytu antény však uživatel ztrácí záruku.
Zákazníci, kteří si koupili tento produkt, si také objednali...
1183 Kč s DPH
978 Kč bez DPH